Reklamačný poriadok

I. Všeobecné ustanovenie

 

  1. Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie na služby ponúkané stránkou mojavyzva.sk a poskytované: Eva Hancová, so sídlom: Dolné Rudiny 8, 010 01 Žilina, IČO: 53 936 311
  2. Tento reklamačný poriadok je záväzný pre Predávajúceho aj Kupujúceho, v prípade rozporu s prijatými obchodnými podmienkami sú obchodné podmienky nadradené. 
  3. Týmto reklamačným poriadkom Predávajúci informuje Kupujúceho o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť.
  4. Tento reklamačný poriadok je zverejnený na internetovej stránke Predávajúceho.
  5. Momentom zaplatenia ceny za objednaný tovar Kupujúci vyhlasuje, že bol oboznámený s týmto reklamačným poriadkom.

 

 II. Výklad pojmov

 

  1. E-shop" znamená počítačový program - internetová aplikácia, ktorá je dostupná v sieti Internet prostredníctvom internetovej adresy www.mojavyzva.sk, ktorej hlavnou funkcionalitou je zobrazenie, výber a objednanie tovaru Kupujúcim;
  2. " Kúpna zmluva, je zmluva, kde zmluvnými stranami sú na jednej strane predávajúci a na druhej strane spotrebiteľ ako Kupujúci;
  3. "Predávajúci" (dodávateľ) osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení Kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý Kupujúcemu ponúka alebo predáva výrobky alebo poskytuje služby a taktiež podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva Kupujúcemu výrobok. "Predávajúci" je spoločnosť Eva Hancová, so sídlom: Dolné Rudiny 8, 010 01 Žilina, IČO: 53 936 311
  4. "Kupujúci" (spotrebiteľ) je osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre príslušníkov svojej domácnosti, a ktorá pri uzatváraní a plnení Kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti;
  5. "Nákupný košík" znamená časť E-shopu, ktorá je automaticky generovaná aktiváciou príslušných funkcií Kupujúcim v rámci jeho konania v užívateľskom prostredí E-shopu, najmä pridaním alebo odoberaním Tovaru, resp. Služby/alebo zmenou množstva vybraného Tovaru, resp. Služby;
  6. „Občiansky zákonník" je zákon číslo 40/1964 Zb., Občiansky zákonník v platnom znení;
  7. "Tovar" je vec ponúkaná Predavajúcim k predaju Kupujúcemu prostredníctvom E-shopu a ak je k Tovaru ponúkaná, tak aj licencia k užívaniu tejto veci. Predávajúci predáva dva typy tovarov:
  8. a) fyzický – tovar, ktorý bude vo fyzickej forme doručený na adresu, ktorú Kupujúci zadal v objednávke ako doručovaciu adresu,
  9. b) digitálny – tovar v digitálnej forme, ktorý bude doručený na elektronickú adresu (e-mail), ktorú Kupujúci zadal v objednávke.
  10. Reklamácia je uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady poskytnutej služby.
  11. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odstránením vady poskytovanej služby, výmenou služby za inú, vrátením ceny účtovanej za poskytnutú službu, vyplatením primeranej zľavy z ceny účtovanej za poskytnutú službu alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie.

  

III. Zodpovednosť za vady

 

Predávajúci zodpovedá za to, že tovar/služba ponúkaná Kupujúcemu bude spĺňať požiadavky na kvalitu ponúkanej služby v súlade s uzavretou zmluvou.

 

IV. Uplatnenie reklamácie

 

  1. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu:
    – na kvalitu poskytovaného tovaru/ služby,
    – na správnosť ceny vyúčtovanej za poskytovanú službu, ak má dôvodnú pochybnosť, že faktúra za Službu nebola vystavená v súlade so zmluvou a cenníkom Predávajúceho.
  2. Reklamáciu musí Kupujúci uplatniť u Predávajúceho bez zbytočného odkladu po tom, čo zistil vadu poskytovanej služby alebo nesprávnosť vyúčtovanej sumy, najneskôr však do 30 dní, inak právo na reklamáciu zaniká.
  3. Reklamáciu podľa bodu 1 tohto článku môže Kupujúci uplatniť:

a) písomne na adrese Predávajúceho,

b) e-mailom na info.mojavyzva@gmail.com 

c) osobne v sídle Predávajúceho.

 

Konkrétne kontaktné údaje Predávajúceho sú uverejnené na jeho webovej stránke v časti obchodné podmienky.

  

  1. Pri uplatnení reklamácie Kupujúci vyplní reklamačný formulár zverejnený na internetovej stránke Predávajúceho. V reklamačnom formulári Kupujúci uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (adresu bydliska, pobytu, príp. sídla, telefónne číslo, e-mail), presne označí dôvod reklamácie a popíše vadu tovaru/služby a spôsob, akým sa vada prejavuje, ako aj časové vymedzenie, kedy podľa Kupujúceho došlo k obmedzeniu kvality poskytnutej služby. V reklamačnom formulári Kupujúci ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybavenej reklamácie (osobné prevzatie, zaslanie poštou), prípadne ďalšie potrebné údaje (kód tovaru).
  2. Poskytovateľ nezodpovedá za prípadné nesprávne údaje uvedené Kupujúcim v ním uplatnenej reklamácii a za nemožnosť doručenia písomností na Kupujúcim uvedenú kontaktnú adresu.
  3. Reklamačný formulár Kupujúci zašle Poskytovateľovi poštou na adresu sídla Predávajúceho, prípadne e-mailom na adresu Predávajúceho alebo ju uplatní osobne v sídle Predávajúceho.
  4. Uplatnenie reklamácie na správnosť vyúčtovanej (fakturovanej) ceny za poskytovaný tovar/službu nemá odkladný účinok na zaplatenie úhrady, t.j. nezbavuje Kupujúceho povinnosti zaplatiť faktúru v lehote splatnosti.
  5. Poskytovateľ si vyhradzuje právo neuznať reklamáciu, ak zníženie kvality tovaru/služby spôsobili okolnosti vylučujúce zodpovednosť, neodborné alebo neoprávnené zásahy Kupujúceho do nastavení služieb alebo iných tretích osôb, ktorým Kupujúci umožnil vedome alebo nevedome, a to aj svojím nedbanlivostným konaním, takýto zásah aleboak Užívateľ uplatnil reklamáciu po uplynutí 30 dní odo dňa, keď vadu alebo nesprávnosť vyúčtovania zistil.
  6. Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň, keď Kupujúci uplatnil reklamáciu u Predávajúceho, t.j. deň, keď písomná reklamácia je doručená Predávajúcemu v súlade s bodom 6 tohto článku. V prípade, ak uplatnená reklamácia neobsahuje všetky požadované údaje podľa bodu 4 tohto článku, reklamačné konanie začína až dňom doručenia všetkých požadovaných údajov. Ak Kupujúci ani na výzvu Predávajúceho nedoplní chýbajúce údaje, reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.
  7. Ak tovar/služba, ktorú Kupujúci reklamuje, vyžaduje prístupové údaje (heslá) do systému, je Kupujúci povinný príslušné údaje (heslá) oznámiť pri uplatnení reklamácie. Pokiaľ tak neurobí, dňom začatia reklamačného konania bude až deň dodania prístupových údajov Užívateľom.

 

 V. Vybavenie reklamácie

  1.  Pri osobnom uplatnení reklamácie vydá zamestnanec Predávajúceho Kupujúcemu prijímací protokol, ktorý je potvrdením o prijatí (uplatnení) reklamácie.
  2. Pri uplatnení reklamácie poštou alebo prostredníctvom e-mailu doručí Predávajúci Kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie na ním uvedenú kontaktnú adresu, prípadne e-mailovú adresu; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. 
  3. Predávajúci prešetrí uplatnenú reklamáciu bez zbytočného odkladu po jej uplatnení a rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia. 
  4. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie uvedenej v bode 3 tohto článku má Kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo právo na výmenu služby za inú.
  5. O vybavení reklamácie vydá Predávajúci Kupujúcemu výstupný protokol, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ktorý je potvrdením o vybavení reklamácie. Spolu s odovzdaním výstupného protokolu predávajúci splní aj svoju povinnosť, ktorá mu z reklamácie vyplýva.
  6. O vybavení reklamácie informuje Predávajúci Kupujúceho zaslaním e-mailovej správy spolu s výstupným a príp. aj prijímacím protokolom na e-mailovú adresu Kupujúceho, v prípade, ak Kupujúci požiadal o zaslanie informácie o vybavení reklamácie prostredníctvom e-mailu. Ak Užívateľ požiada o zaslanie informácie poštou, Poskytovateľ zašle výstupný a príp. aj prijímací protokol na kontaktnú adresu Kupujúceho uvedenú v reklamácii. 

 

 VI. Spôsoby vybavenia reklamácie

 

  1. Ak sa na poskytovanom tovare vyskytne vada, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje Predávajúci.
  2. Kupujúci má právo odstúpiť od uzavretej zmluvy:
  • ak ponúkaný fyzický tovar vykazuje vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne využívať ako tovar bez vady,
  • ide síce o odstrániteľné vady, avšak Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady službu riadne využívať; za opätovné vyskytnutie sa vady sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretíkrát po jej najmenej dvoch predchádzajúcich odstráneniach,
  • ide síce o odstrániteľné vady, avšak Kupujúci nemôže pre väčší počet vád službu riadne využívať; za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, ktoré bránia riadnemu využívaniu služby,
  1. Poskytovateľ nevybaví reklamáciu v 30-dňovej lehote (v tomto prípade sa má za to, že ide o neodstrániteľnú vadu). 
  1. Ak Predávajúci preukáže, že Kupujúci pred prevzatím o chybe tovaru vedel alebo ju sám spôsobil, nie je predávajúci povinný nároku kupujúceho vyhovieť.
  2. Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
  3. Kupujúci nemôže reklamovať zľavnený tovar z dôvodu, pre ktorý je daný tovar zľavnený.
  4. V prípadoch uvedených v bode 2 tohto článku sa môže Predávajúci s Kupujúcim dohodnúť o vybavení reklamácie výmenou reklamovanej Služby za inú.
  5. Ak sa na ponúkanej službe objavia iné neodstrániteľné vady, má Užívateľ právo na primeranú zľavu z ceny služby.
  6. Pri vybavovaní reklamácie poskytnutím zľavy z účtovanej (fakturovanej) ceny sa prihliadne na charakter vady, dobu jej trvania a možnosť ďalšieho využívania služby. O výške poskytovanej zľavy rozhoduje konateľ Predávajúceho.
  7. Predávajúci vybaví reklamáciu a ukončí reklamačné konanie jedným z nasledovných spôsobov:
  • odstránením vady poskytovaného tovaru,
  • výmenou služby za inú po predchádzajúcej dohode s Kupujúcim
  • vrátením ceny zaplatenej za poskytovaný tovar (pri odstúpení od zmluvy)
  • vyplatením primeranej zľavy z ceny poskytovaného tovaru
  • odôvodneným zamietnutím reklamácie.
  1. V prípade uznania reklamácie týkajúcej sa správnosti vyúčtovanej sumy, Predávajúci zúčtuje oprávnene reklamovanú cenu za službu v najbližšom zúčtovacom období, prípadne obdobiach až do vrátenia celej oprávnene reklamovanej ceny, prípadne dohodne s kupujúcim Užívateľom predĺženie predplateného obdobia poskytovania Služby. Pokiaľ bola cena účtovaná (fakturovaná) za jednorazovo poskytnutú službu, suma vo výške oprávnene reklamovanej ceny sa kupujúcemu Užívateľovi vráti.

 

VII. Záverečné ustanovenia

 

  1. Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 29. januára 2021.
  2. Zmeny a doplnenia tohto reklamačného poriadku sú dňom zverejnenia aktualizovaného reklamačného poriadku na webe mojavyzva.sk
  3. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny a doplnenie tohto reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia.
  4. Dohľad nad dodržiavaním povinností zo strany Predávajúceho vo veciach ochrany spotrebiteľa v zmysle platnej právnej úpravy vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia - Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, adresa: poštový priečinok 29, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 a jej podriadené miestne príslušné Inšpektoráty.
Späť do obchodu